Petua Kulit Cantik Semulajadi

Pada zaman media sosial ini untuk dapatkan produk kecantikan secara online amatlah mudah.Semuanya di hujung jari sahaja. Tapi sejauh mana kita tahu produk yang digunakan selamat ?

Jangan mudah terpedaya dengan promo acah2 semulajadi sedangkan bahan yang digunakan mengandungi bahan terlarang yang boleh memberi kesan buruk kepada kesihatan. Ramai yang mendambakan kulit putih secara luaran sahaja tanpa memikirkan kesihatan dalaman untuk menghasilkan kulit yang sihat dan cantik.

Petua Kulit Cantik Semulajadi

1. Jus lemon


Kandungan jus lemon mengandungi enzim membantu membuang sel-sel mati di kulit jadi secara tak langsung ia dapat membantu mengurangkan parut di kulit dan melicinkan serta melembutkan kulit.

Petua kulit licin ini sangat sesuai digunakan oleh mereka yang mempunyai masalah kulit berminyak.

Caranya:

1-Perah sebiji lemon dan ambil jusnya. Sapu jus pada bahagian kulit yang berparut . Biarkan selama 10 minit dan bilas. Lakukan setiap hari.

2-Campurkan setengah jus lemon ke dalam satu bekas yang berisi putih telur. Gaul hingga sebati dan sapu pada muka seperti mask. Biarkan 10 minit dan bilas. Lakukan sekali atau dua seminggu.



2. Madu



Madu telah digunakan sejak sekian lama kerana khasiatnya yang pelbagai. Bukan saja boleh dimakan, ia juga elok untuk disapukan pada kulit.

Caranya:

Ambil madu dan sapu pada muka, leher dan bahagian kulit yang kasar. Biarkan selama 10 minit dan bilas.

Campurkan sedikit madu pada putih telur dan sapu pada muka. Basuh dengan air dan pencuci muka untuk menghilangkan bau telur.

Sebelum tidur, campurkan tiga sudu madu bersama satu setengah cawan serbuk kayu manis. Sapu pada muka dan biarkan semalaman. Keesokan hari, bilas seperti biasa.



3.Aloe Vera



Bahan aktif dalam aloe vera terbukti berkesan merawat parut, blemish, mengurangkan kedut dan garisan di muka.

Caranya:

Ambil gel daripada daunnya dan sapu pada kulit beberapa kali seminggu

Jadikan mask dengan campurkan satu sudu gel aloe vera, dua sudu jus lemon dan satu sudu madu. Tekap pada muka, leher dan bahagian yang kasar selama 15 hingga 20 minit.



4. Air



Percaya tak. petua kulit licin yang paling berkesan secara semulajadi adalah hanya dengan air.
Tubuh perlukan air bersih untuk membantu menggantikan sel mati. Minum air sekurangnya dua liter sehari bagi memastikan sistem dalaman dapat berfungsi dengan baik.

Apabila tubuh mendapat air yang cukup, kulit juga kelihatan lembap, bersih dan cerah secara semulajadi.Anda digalakkan minum air dengan banyak. Apabila badan banyak dengan cecair, ia akan membuang toksin dan sisa pepejal dalam badan yang boleh memudaratkan kesihatan.


Di samping itu, banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran yang tinggi kandungan air.



5.Tomato




Selepas anda mencuci muka dengan bersih ambil sebiji tomato dan di belah dua, gosok dan sapukan tomato tadi ke wajah anda dan biarkan selama 15 minit.

Kemudian bilas dengan air bersih, nak dapatkan kesan putih yang memuaskan harus di amalkan setiap hari barulah boleh nampak tau.



6.Timun




Parut isi timun atau hancurkan, campurkan bersama perahan limau. Tempek ke muka dan tunggu sehingga kering. Sesudah itu, bolehlah dibilas dengan air bersih atau air suam. Nak cepat hasilnya, buat setiap malam.



7.Beras Pulut





Ia berfungsi menanggalkan daki dan sel-sel mati serta menghaluskan dan menanggalkan sel kulit mati, mengurangkan parut, di samping mencerah dan memutihkan kulit wajah dan badan.

Caranya :

Gorengkan beras pulut sehingga kekuningan tanpa minyak . Selepas goreng tumbuk atau pun kisarkan menjadi seperti serbuk. Bancuh dengan air putih dan sapukan pada wajah. Biarkan kering dan bilas dengan air bersih.




8. Barli




Ambil segenggam barli dan goreng tanpa minyak. Kemudian, tumbuk barli yang telah di goreng itu hingga lumat. Bancuh serbuk barli tersebut dengan sedikit perahan air limau nipis dan air masak. Sapukan bancuhan tersebut dengan rata di wajah anda sebelum tidur.

Untuk mendapatkan hasil, amalkannya sekurang-kurangnya seminggu sekali.


Petua Kulit Cantik Semulajadi Dengan SET THE RADIANT 4 SHAKLEE




Promo best bulan ni dengan setiap pembelian set ini anda akan mendapat voucer bernilai RM60 (dengan syarat menjadi ahli)

Dalam set ni ada 4 supplimen :-

ESP
Vitamin C
GLA Complex
Collagen Powder



🌿ESP🌿



Badan dihasilkan dari protein dan dengan itu, untuk memiliki kulit yang sihat berseri, pengambilan protein yang mencukupi adalah penting kerana ia:

✅Membekalkan asid amino yang penting, yang tidak dihasilkan oleh tubuh anda untuk n fungsi kulit yang optimum.
✅Menyokong pengeluaran sel-sel kulit yang sihat.
✅Terlibat dalam pemulihan serta pembaikan sel dan tisu kulit.
✅Menghasilkan hormon yang sihat dan enzim penting untuk kulit.
✅Menyokong pengeluaran asid amino glutation.


🌿Vitamin C🌿


Vitamin C, yang bertindak sebagai antioksida menggalakkan penghasilan kulit yang sihat dengan meneutralkan kerosakan disebabkan oleh radikal bebas. Walaubagaimanapun, badan anda tidak berupaya untuk menghasilkan vitamin C dan pengambilan vitamin C membantu untuk :

✅Mengurangkan kedutan, melegakan kulit yang kering dan kasar.
✅Menggalakkan penghasilan kolagen dan regenerasi kulit.
✅Membantu dalam penyembuhan luka.
✅Mempertahankan kulit daripada radikal bebas.

🌿Shaklee Collagen Powder🌿



Kolagen adalah struktur penting untuk kulit anda. Ia mengekalkan keanjalan kulit anda dan menghalangnya daripada berkedut, berparut dan menjadi kendur. Berita baiknya adalah badan anda boleh menghasilkannya sendiri.

Walau bagaimanapun, apabila usia semakin meningkat, jumlah kolagen yang dihasilkan semakin berkurangan, ianya akan mendedahkan anda kepada risiko kulit berkedut dan kendur. Katakan tidak kepada tanda-tanda penuaan ini dan mulakan pengambilan kolagen sekarang untuk;

✅Kulit yang lebih anjal.
✅Mengurangkan kedutan.
✅Kulit yang lebih lembut, lebih padat.
✅Mengurangkan parut.




🌿GLA Complex🌿


Kulit yang sihat bergantung pada jumlah asid lemak pada bahagian kulit terutamanya, asid gamma-linolenic (GLA). Asid lemak ini berperanan penting untuk mengekalkan kelembapan kulit dan juga:

✅Mengurangkan gatal dan kulit yang bersisik.
✅Mengekalkan kelembapan kulit.
✅Melawan keradangan.


TESTIMONI











Jika anda berminat untuk order boleh whats up saya


     whats app LIZA 012-3645895@
bagi yang access blog ini melalui handphone terus klik di sini www.wasap.my/60123645895


FB : Kasmaliza Othman
IG : LoveMrVitamin




Daftar Ahli Satu Kelebihan
Dapatkan produk SHAKLEE berserta diskaun 15-20% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang.


Anda juga boleh mendaftar secara terus dengan SHAKLEE di icon di bawah



http://www.shaklee.com.my/?joinnow=1246697




Disclaimer:* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment