Produk Shaklee Terlajak Laris



Terdapat banyak poduk Shaklee yang sudah terbukti memberi manfaat kepada penggunanya. Produk Shaklee selamat dan berkesan malah terbukti dengan kajian daripada saintis terkenal .



Shaklee juga mempunyai Landmark Study nya yang tersendiri .Hari ni saya nak kongsikan 10 Produk Shaklee Terlajak Laris



1) VIVIX
Apa Kebaikan dan Kelebihan Vivix Shaklee ?

Vivix ini mempunyai banyak kebaikan dan manfaat pada tubuh kita.

Fungsi utamanya ialah:-

๐ŸŒธMelindungi dan membaiki sellular DNA

๐ŸMemberi impak positif pada pengawalan genetik

๐ŸŒธMenggalakkan pembentukan mitochondria (sumber tenaga dari sel)

๐ŸMelambatkan pembentukan proton AGE ( melambatkan penuaan – awet muda)

๐ŸŒธSelain daripada yang diatas, apalagi kebaikan dan kelebihan Vivix Shaklee ini ?

Vivix ini juga membantu dalam kesihatan jantung, kesihatan otak, kesihatan sistem imun, kesihatan sendi, perlindungan anti oksidan, memperbaiki penglihatan dan penghadaman, kanser dan lain lain lagi.

Siapa yang perlukan vivix?

✔Pesakit kencing manis

✔Pesakit gout

✔Pesakit jantung

✔Pesakit SLE

✔Pesakit cyst

✔Pesakit sendi

✔Orang yg nak awet muda luar dan dalam secara sihatI

✔Orang yg nak elakkan dari penyakit kronik dan kanser

✔ Pesakit Stroke

✔ Pesakit Alzheimer

✔...dan banyak lagi




2) ESP SHAKLEE
KEBAIKAN

1) Kecantikan kulit - ESP membantu untuk perbaharui sel kulit yang rosak, membina kollagen, mencerah dan menggebukan kulit.

ESP membantu untuk mengecilkan pori di wajah dan juga memudarkan jeragat.

2) Membekalkan tenaga - ESP membantu as energy booster, sesuai untuk semua yang bekerja, student dan tak lupa suri rumah yang perlukan tenaga ekstra untuk menguruskan rumah.

3) Slimming - ESP merupakan instant protein yang 'cholestrol-free', rendah lemak dan paling penting kaya dengan vitamin.

4) Kenyang lebih lama - ESP membantu untuk buat kita rasa kenyang lebih lama sambil mengawal selera makan. Untuk mereka yang nak kurus penting untuk minum ESP.

5) Banyakkan susu badan - Untuk ibu yang direct breastfeeding ESP sangat membantu untuk meriahkan susu badan + memekatkan susu. Jadinya anak cepat kenyang dan takkan bangun malam terlalu kerap untuk menyusu.

6) Awet muda - Pengambilan secara konsisten akan buat kulit tampak muda disebabkan protein berfungsi untuk memperbaharui sel kulit, menguatkan kuku, rambut dan sekaligus memelihara organ dalaman kita.






3) OMEGA GUARD

Omega-3 ini membantu mengawal keradangan ini dengan beberapa cara.

๐Ÿฌ Kajian terbaru telah menunjukkan bahawa omega-3 boleh meningkatkan produksi nitric acid.

Nitric acid ialah sangat penting kerana dia boleh membuat merelaxkan salur darah serta mengembangkan nya untuk pengaliran darah yang lebih effisien. Ia juga menghalang pengumpalan darah (blood clot).

๐Ÿฌ Omega-3 juga terbukti boleh menurunkan LDL-C dan menaikkan HDL-C.

LDL-C yang berlebihan dalan salur darah boleh menyebabkan ia terkumpul di dinding salur darah dan menjadi plaque.

Plaque yang terbentuk ini boleh menyebabkan aliran darah jadi sempit dan sekira plaque pecah, pendarahan boleh menyebabkan blood clots terkumpul lalu menyumbat salur darah, maka berlakulah heart attack!

๐Ÿฌ Omega-3 boleh mengawal imun sistem kita mengurangkan sel darah putih di kawasan yg dijangkiti atau luka, jadi keradangan dapat dikurangkan.

Ini boleh mengurangkan kerosakan pada tisu badan.

๐Ÿฌ Omega-3 mengurangkan faktor perkembangan penyakit osteoarthritis - EPA dan DHA menghalang penghasilan sesetengah protein yang menyumbang kepada osteoarthritis

๐Ÿฌ Omega-3 dalam Omega guard mengurangkan simptom

kekakuan sendi di awal pagi, bengkak dan sakit di sendi. Malah omega 3 dapat melancarkan perjalanan darah semasa bersenam.

๐Ÿฌ Paras asid lemak omega 3 larut dalam tisu rawan.

Jadi ia mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi sendi dan gout dengan efektif.




4) VITAMIN C


APAKAH KEISTIMEWAAN DAN PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE DENGAN VITAMIN C BIASA?

Vitamin C Shaklee didatangkan dalam bentuk sustained release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan untuk membolehkan vitamin c sentiasa berada dalam badan kita.

๐Ÿ”ƒMemandangkan vitamin c adalah mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan, maka teknologi sustained release adalah sangat diperlukan.

๐Ÿ”ƒSustained (or, Time) Release ialah satu proses di mana vitamin diformulasi khas agar ia dilepaskan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Dengan bahasa ringkasnya, dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu

๐Ÿ”ƒSustained Release supplement boleh menawarkan kesan vitamin yang optimum, meminimumkan kehilangan vitamin dalam proses penguraian (perkumuhan), serta menstabilkan paras darah waktu siang dan malam.

๐Ÿ”ƒSebatian tumbuh-tumbuhan semulajadi, dan bertindak sebagai pigmen tumbuhan dan agen antioksida. kuasa utama bioflavonoid adalah sifat antioksida yang bertindak sebagai agen anti penuaan, keradangan dan mengekalkan kesihatan badan.

Satu tablet vitamin C Shaklee adalah bersamaan dengan 7 setengah biji oren (mak aih banyak nye..confirm tak lalu ni nak makan sekali oren 7 biji sekaligus)

Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet.





4) OSTEMATRIX  

♥♥ TAHUKAH ANDA????? ♥♥

** 1 tablet OSTEMATRIX = 1 gelas susu tinggi kalsium = 80 biji badam


♥♥ MANFAAT UTAMA ♥♥

- Menguatkan Tulang – Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, system saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi / kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

- Memperbaiki kekejangan dan kebas- Pengambilan 600mg kalsium sebelum tido akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.

- Meringankan stress – Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara deyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperboaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Ia juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam

- Memperbaiki masalah haid – Kajian menunjukan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu menbuang air kecil

- Pengalkalian tubuh – Kalsium adalah mineral alkalin dan ianya berkesan memastikan imbangan PH tubuh. Ia juga menghalang obesity di waktu tua. Tambahan pula kalsium membantu sel penyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi

- Memperbaiki hiperaktiviti dan sakit gastric.

♥♥ Vitamin D ♥♥
 – Dinamakan sebagai vitamin D pada 1916 bila ia didapati ia mampu merawat penyakit rickets, ia meringankan penyerepan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen Vitamin D

♥♥ Magnesium ♥♥
 – Ia adalah ion positif no 2 penting did alam tubuh. Ianya mengalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu system saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa darip perut dan usus, menghalangkan endapan kalsium melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempendu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

♥♥ Zinc, boron, kuprum, manganes ♥♥
- Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk memperbaiki tulang, rawan dan menghalang arthritis.





6) ALFALFA COMPLEX

KEBAIKAN ALFALFA COMPLEX

1.Penawar keputihan
2. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
3. Resdung
4. Allergi
5. Melegakan sakit sendi dan belakang.
6. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
7. Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint)
8. Memberi kelegaan semasa haid.
9. Merawat arthitis
10. Bagus untuk elergi dan ekzema
11. Merawat asma
12. Mencuci usus bagi membuang toksik
13. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan
14. Jangkitan dalam buah pinggang
15. Meneutralkan asid dalam badan
16. Merawat masalah keputihan pada wanita
17. Menganjalkan payudara bagi wanita.
18. Bertindak sebagai kacip fatimah bagi para isteri.
19. Memulihkan urat selepas bersalin
20. Membantu merawat bahagian intim wanita.
21. Meningkat stamina bagi persediaan hubungan suami isteri
22. Melegakan sembelit






7) VITAMIN E


Vitamin E juga berfungsi:

๐Ÿ€ Mengurangkan jerawat

๐Ÿ€ Kekalkan kesihatan kulit dan berpotensi menghilangkan parut-parut jerawat atau luka

๐Ÿ€ Memberikan tona muka sekata

๐Ÿ€ Mengurangkam kedut & garis halus pada muka

๐Ÿ€ Menegang & menganjalkan kulit

๐Ÿ€ Mengurangkan masalah kulit kusam & tidak bermaya

๐Ÿ€ Menaikkan seri wajah & mengurangkan pori-pori terbuka

๐Ÿ€ Mengurangkan minyak berlebihan

๐Ÿ€ Anti-penuaan yg tinggi membantu menahan radikal bebas

๐Ÿ€ Melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain.

๐Ÿ€ Merangsang pengeluaran hormon utk tujuan kesuburan

๐Ÿ€ Boleh mengeratkan lagi kasih syg suami isteri..

๐Ÿ€ Dapat membantu meningkatkan kesuburan lelaki untuk sperma yang tidak sihat.




8) VITALEA SHAKLEE
๐Ÿ’“ VITALEA SHAKLEE MULTIVITAMIN SULUNG,PERTAMA DAN TERTUA ๐Ÿ’“

Tahun 1915 terciptanya multivitamin yang pertama di dunia. Nama multivitamin yang tertua di dunia ini dikenali sebagai " Vitalize-Mineral" atau disingkatkan sebutannya kepada "Vita-min"

Multivitamin atau "Vita-min" yang pertama dan tertua itu merupakan dari jenama Shaklee.๐Ÿ˜

Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea.

Perbezaan Multivitamin Shaklee .

๐Ÿ’– Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.

๐Ÿ’– Tablet Vita-Lea ini disaluti dengan serbuk nutrisi-spirulina. .

๐Ÿ’– Perbezaan yang ketara multivitamin Shaklee berbanding multivitamin jenama lain adalah dari segi cara penghasilannya.

๐Ÿ‘‰๐ŸปVita-Lea dihasilkan dengan kaedah terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai "Explo-tab". Ia merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarutdalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Dan terbukti berkesan kerana telah menjalani 349 ujian kualiti yang ketat bagi menjamin keaslian dan keberkesanan produk.





9) COLLAGEN POWDER


๐Ÿ€ KOLAGEN DARIPADA SISIK IKAN MERAH - merupakan Sumber Kolagen Terbaik

๐Ÿ€ Ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m, dibawah keadaan lautan yang bertekanan tinggi, adalah mustahil bagi ikan biasa untuk hidup.

๐Ÿ€ Ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 pounds, bertelur dan hisup dengan bebas di dalam lautan dalam - menjadikan ia sumber kolagen terbaik (mengekalkan kelembapan kulit) dan elastik (mengekalkan keanjalan kulit - boleh melantun apabila dicubit).

๐Ÿ€ Kepaduan sel yang sangat tinggi.

๐Ÿ€ Tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan.

๐Ÿ€ Jisim molekul yang sangat rendah - menyerap dengan mudah dan berkesan di dalam badan kita.

Mengandungi 7 ramuan aktif bagi meningkatkan keberkesanan!

1) Keanjalan - menyokong pembentukan tisu penyambung

๐Ÿ€Ekstrak Kulit kerangan laut - Mengandungi glukosamine, sebagai pelincir bagi sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata.
๐Ÿ€ Lactobacillus Acidophilus - Meningkatkan penyerapan kolagen.

2) Penghidaratan - menyokong penghasilan kolagen dan asid hialuronik

๐Ÿ€ Ekstrak Biji Camellia Japonica - mengandungi asid oleik dan isoflavon juga membekalkan nutrisi dan penghidratan.
๐Ÿ€Ekstrak Pfaffia - merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon dan meningkatkan tenaga batin. Juga meningkatkan tenaga dan prestasi.

3) Antioksidan - bekalkan nutrisi untuk penghasilan kolagen dan melawan radikal bebas

๐Ÿ€ Vitamin C - menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit.
๐Ÿ€ Vitamin B2, B6 - membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen dalam sel tubuh.

KEBAIKAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER

-Anti penuaan - mengurangkan kedutan dan liang roma.
-Melembap - melembap dan mengurangkan kekeringan kulit.
-Mencerah - mencerahkan pigmentasi dan jeragat.
-Menegang - menegangkan payudara dan pinggul.
-Menyubur - menyuburkan rambut, kulit, kuku
-Meningkatkan Pergerakan - Badan lebih bertenaga dan aktif.
-Mengembalikan Keanjalan - Kulit lebih muda bermaya.






10) LECITHIN

APA KELEBIHAN LECITHIN?

1. Ia boleh melindungi hati kita.

~ Bagaimana? Lecithin boleh menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Yang baiknya ia juga boleh membantu memulihkan kesihatan hati.

2. Memecahkan lemak dan kolestrol

~ Caranya? Lecithin bertindak sebagai 'pembersih' salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh kita.

3. Melangsingkan dan Menghalang obesiti.

Kalau kita ambil Lecithin dalam kuantiti yang betul maka makin cepatlah pembakaran lemak degil dalam tubuh kita berlaku. Lepas tu jadilah langsing semula tanpa penyakit kerana ianya seimbang dengan tubuh badan kita. Lecitin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian... Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.

4. Mencantikkan otot dan kulit.

Ia mengelakkan kulit bersisik/kering terutama yang kerap menggunakan pendingin hawa. Lecithin boleh membentuk membran sel, melembabkan serta menghaluskan kulit supaya kulit kita jadi cantik, juga boleh mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

5. Memperbaiki alergi

Lecithin boleh menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelang di dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi semakin parah seperti penyakit kulis spt dermatitis dan alergi.

6. Menghalang kejadian batu karang

Batu karang tu terjadi akibat dari kolestrol yang berlebihan alam badan kita. Jadi Lecithin akan bertindak untuk pengemulsi supaya kolestrol yang mencanak-canak tu dapat dihalang dari menjadi batu karang.

7. Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress

Kolina yang saya nyatakan di atas tadi akan berfungsi untuk penghantar/ agen saraf kranial yang boleh mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress. Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory). Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan...


8. Menghalang tekanan darah tinggi

Caranya? Lecithin boleh menghalang arterioklerosis, menggalakkan peredaran darah. Maknanya Lecithin menghalang darah daripada tersekat atau tersumbat. Boleh juga untuk mengatasi masalah prostat lelaki

10. Meringankan sembelit

Fungsinya untuk melembutkan najis dengan cara melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.

11. Mengurangkan sakit ketika Haid dan Menopouse

Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.

12. Mengurangkan dan melegakan bengkak susu Ibu Bersalin

Semasa bengkak susu berlaku, mungkin ada duktus tersumbat atau ada salur-salur yang penuh dengan susu menyebabkan pengaliran tidak lancar. Menurut Dr Jackman, Lecithin bertindak dengan mengurangkan kelikatan susu dengan meningkatkan peratusan asid lemak politaktepu dalam susu. Pakar penyusuan menyarankan pengambilan sebanyak 3,600-4,800mg Lecithin sehari untuk membantu melegakan susu tersumbat.


Haa..itudia 10 Produk Shaklee Terlajak Laris. Best kan..? apa tunggu lagi jom order .. :-)




Jika anda berminat untuk order bolehla whats up saya


       whats app
LIZA 012-3645895
@
bagi yang access blog ini melalui handphone terus klik di sini www.wasap.my/60123645895

FB : Kasmaliza Othman
IG : LoveMrVitamin


Daftar Ahli Satu Kelebihan

Dapatkan produk SHAKLEE berserta diskaun 15-20% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang.


Disclaimer:* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


No comments:

Post a Comment