Rawatan Semulajadi Buah Pinggang Bocor Tanpa Biopsi Dan Steroid

Nephrotic Syndrome adalah satu penyakit yang berkaitan dengan buah pinggang. Di dalam buah pinggang yang normal, glomeruli sejenis penapis halus di dalam buah pinggang, berfungsi untuk yang menghalang albumin (sejenis protein) daripada keluar ke dalam air kencing.




Di dalam nephrotic syndrome, glomeruli atau penapis ini telah rosak atau bocor. Ini menyebabkan lebih daripada 3 gram protein terkeluar melalui air kencing di dalam masa 24 jam setiap hari daripada badan. Ini dipanggil PROTEINURIA. Ini menyebabkan badan kehilangan banyak protein.
Bolehkan ia di rawat dengan Rawatan Semulajadi Buah Pinggang Bocor Tanpa Biopsi Dan Steroid?



Tanda-tanda Anda Mengalami Buah Pinggang Bocor


🍀 Badan lemah dan tak bermaya

🍀 Kencing berbuih

🍀 Sekitar mata & muka sembap (terutamanya ketika bangun tidur pada waktu pagi)

🍀 Kaki sembap (pada waktu petang biasanya banyak berdiri)

🍀 Kembung, sakit perut & cirit birit

🍀 Penambahan berat badan akibat cecair yang masuk ke dalam tisu.

🍀 Air kencing atau urin berbuih.

🍀 Hilang selera untuk makan.


Punca-punca Buah Pinggang Bocor 

Banyak penyakit dan keadaan yang boleh menjadi punca kerosakan glomerulus dan membawa kepada nephrotic syndrome, antaranya:

Nefropati Membran


Masalah ini terjadi daripada penebalan membran dalam glomerulus. Punca sebenar penebalan tidak diketahui, tetapi ia kadang-kadang dikaitkan dengan penyakit seperti hepatitis B, malaria, lupus dan kanser.

Penyakit buah pinggang yang disebabkan diabetes

Diabetes boleh membawa kepada kerosakan buah pinggang (nefropati diabetes) yang memberi kesan kepada glomerulus.


Systemic lupus erythematosus(SLE)


Penyakit keradangan kronik yang boleh membawa kepada kerosakan buah pinggang yang serius.

Amyloidosis


Gangguan ini berlaku apabila bahan-bahan yang dikenali sebagai protein amiloid terkumpul di dalam organ-organ anda. Pembentukan amiloid biasanya merosakkan sistem penapisan buah pinggang.

Darah beku dalam vena buah pinggang


Renal trombosis vena, yang berlaku apabila satu blok darah beku urat yang disambungkan ke buah pinggang, boleh menyebabkan sindrom nefrotik.

Kegagalan jantung


Beberapa bentuk kegagalan jantung, seperti pericarditis constrictive dan kegagalan jantung kanan yang teruk boleh menyebabkan sindrom nefrotik.



Komplikasi Yang Mungkin Daripada Penyakit Nephrotic Syndrome


Penyakit ini biasanya menyerang kanak-kanak sehingga berisiko menjejaskan tumbesaran tubuh mereka. Pesakit ginjal bocor ini juga mempunyai antibodi yang lemah dan mudah mendapat jangkitan kuman dan berisiko menyebabkan kematian.

Selain itu, kehadiran air di dalam organ seperti paru-paru boleh menjadi sarang kepada pembiakan kuman dan menyebabkan jangkitan maut.

Komplikasi yang menakutkan ialah kegagalan fungsi buah pinggang peringkat akhir atau End Stage Renal Failure (ESRF) di mana buah pinggang tidak lagi dapat berfungsi. 



Kehilangan protein melalui ginjal ini dikenali sebagai ‘proteinuria‘. Keadaan ini merendahkan paras protein dalam darah (hypoalbuminemia) dan menyebabkan air diserap masuk ke dalam tisu lembut tubuh (edema).

Paras protein yang rendah ini berisiko menyebabkan pelbagai masalah sekunder lain kerana kehadiran air yang termasuk ke dalam rongga abdomen (ascites), sekitar jantung atau paru-paru (lelehan perikardium dan lelehan pleural), kadar kolesterol tinggi (hiperlipidemia) dan peningkatan risiko trombosis.

Darah menjadi pekat kerana air keluar dari salur darah ke tisu berhampiran. Penyakit salur darah seperti salur darah di dalam kaki tersumbat (Deep Vein Thrombosis) boleh berlaku.

Ubat yang diambil iaitu Steroids juga memberi banyak kesan sampingan.


Cara Rawatan Moden


Pada kebiasaannya, ubat steroid iaitu prednisolone diberikan mengikut berat badan sehingga tiada protein di dalam air kencing. Kemudian, dos ubat ini akan dikurangkan dengan perlahan-lahan.

Sekiranya muka dan badan bengkak air sehingga boleh mengancam nyawa, maka diuretics atau ubat kencing akan diberikan mengikut kes-kes dan berhati-hati.

Protein Albumin akan dimasukkan ke dalam salur darah untuk meningkatkan albumin di dalam darah dan hanya diberikan kecuali di dalam kes-kes tertentu. Pada kebiasaanya ia tidak diberi.

Antibiotic akan diberi sekiranya terdapat jangkitan

DIET - Pengambilan garam perlu dikawal. Jangan mengambil garam berlebihan. Pengambilan air juga hendaklah dikawal mengikut kes terutama mengalami bengkak air (Edema) yang teruk. Walaubagaimanapun air tidak perlu dikawal keterlaluan di dalam kes-kes biasa. Pengambilan kalori dan protein yang baik adalah penting untuk pengidap penyakit nephrotic.



Rawatan Semulajadi Buah Pinggang Bocor Tanpa Biopsi Dan Steroid


Rawatan buah pinggang bocor ini memerlukan pesakit melalui biopsi iaitu pengasingan tisu, sel atau cecair tubuh daripada pesakit untuk mengkaji penyakit yang dihadapinya.

Kita ikuti kisah En Rosdi pulih dari Nephrotic Syndrome Tanpa Biopsi Dan Steroid








Assalamualaikum, ini kisah bagaimana kami telah jatuh cinta cinta dengan Vivix Shaklee. Nama saya Muhamad Rosdi Ismail,38 tahun. Pada bulan September 2015, saya telah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom iaitu buah pinggang bocor yang menyebabkan protein terkeluar melalui air kencing. Sesuatu yang agak mengejutkan dan merisaukan saya sebenarnya. Siapa tak sayang buah pinggang kan??

Sebenarnya sebelum tu lagi saya perasan air kencing berbuih tetapi saya tak fikir ia sesuatu yang pelik dan tanda penyakit ini. Tetapi bila tangan dan kaki membengkak, barulah saya menyedari ada yang tidak normal. Saya membuat pemeriksaan di Hospital. Dan semasa di hospital doktor menahan saya di wad kecemasan dan membuat pemeriksaan air kencing 24jam, juga pemeriksaan darah. Setelah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom doktor memberi "sebeban" ubat yang pada saya sangat banyak untuk ditelan. Dengan ubat surut bengkak, ubat kolesterol, ubat darah tinggi. Ya, penyakit ini turut memberi saya pakej penyakit yang lain yang sebelum ini saya memang tidak pernah menghidapinya.

Doktor turut memberi steroid tetapi menyatakan jika saya bersetuju untuk membuat Biopsi iaitu prosedur mengambil sampel buah pinggang maka saya tak perlu mengambil steroid.

Saya berbincang dengan isteri, kami bersetuju untuk memulangkan sebungkus besar Steroid dan memberitahu Doktor kami ingin membuat Biopsi. Hakikat yang sebenarnya kami ingin berikhtiar dengan VIVIX SHAKLEE. Kalau sebelum ini saya antara yang culas memakan vitamin tapi dengan Vivix saya sangat konsisten. Maka saya meneruskan suplemen dan juga ubat doktor kecuali steroid.

Saya sangat risau jika buah pinggang saya benar benar rosak maka perlu menjalani dialisis di usia 30an ini. Di saat anak-anak masih kecil ini. Nauzubillah.

Alhamdulillah dengan izin Allah, setelah sebotol Vivix bacaan protein di dalam urin menampakkan penurunan. Dan setelah 3botol Vivix iaitu lebih kurang 3bulan saya ada temujanji dengan Doktor pakar di Selayang. Dan Alhamdulillah saya sangat bersyukur apabila Doktor mengesahkan air kencing saya tiada lagi protein, tekanan darah normal dan ujian darah semua menunjukkan result yang cantik. Doktor juga stopkan semua ubat dan yang paling best Doktor sendiri yang beritahu TAK PERLU BUAT BIOPSI.

Kalau sebelum ini saya dan isteri merasakan Vivix mahal tetapi bila dalam situasi ini barulah kami menyedari duit boleh dicari, namun buah pinggang itu lebih berharga, tiada gantinya.

Terima kasih Allah. Terima kasih Shaklee.





Bagaimana Vivix merawat penapis buah pinggang bocor?


Vivix adalah cecair pekat merah yang sangat tinggi antioksidan. Cara ia bertindak adalah dengan memperbaiki DNA badan kita yang telah rosak. Menguatkan sel badan kita dengan pertumbuhan sel baru.


Apa perasaan anda bila mendengar sendiri kisah benar daripada En Rosdi? Apakah nilai wang ringgit di bandingkan dengan kesembuhan dari penyakit ini. Apa yang saya boleh simpulkan ianya adalah tidak ternilai. PRICELESS!!



Promosi Vivix Beli 2 botol anda akan dapat:


Harga lebih MURAH

Dapat keahlian seumur hidup PERCUMA (RM69)

Free Postage Seluruh Malaysia (RM10.60)

Bonus cash pada bulan berikutnya


Jika anda berminat untuk order boleh hubungi saya :-


     whats app LIZA 012-3645895
@
bagi yang access blog ini melalui handphone terus klik di sini www.wasap.my/60123645895


FB : Kasmaliza Othman
IG : LoveMrVitamin




Daftar Ahli Satu Kelebihan

Dapatkan produk SHAKLEE berserta diskaun 15-20% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang.

Anda juga boleh mendaftar secara terus dengan SHAKLEE di icon di bawah ini :-


http://www.shaklee.com.my/?joinnow=1246697



*Disclaimer : * Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

1 comment: