Petua Awet Muda Wanita Menopause

Insan bergelar wanita memang sinonim dengan kecantikan. Sememangnya setiap wanita impikan kulit wajah yang cerah, licin, dan segar serta tubuh badan yang ramping.

Bila usia semakin bertambah, pengurangan hormon estrogen berlaku. Akibatnya menyebabkan garis halus terbentuk pada tepi bahagian mulut, mata dan tangan. Disini saya nak kongsikan Petua Awet Muda Wanita Menopause atau di usia emas.





Apa itu Menopause?


Menopause adalah satu fasa dalam kitar kehidupan seorang wanita. Keadaan apabila seseorang wanita itu sudah tidak menghasilkan ovum lagi, dia akan mengalami putus haid dan sekaligus tahap kesuburan wanita tersebut akan berkurangan.

Ketika fasa menopause, hormon estrogen akan menurun. Ia menyebabkan pelbagai simpton atau gejala seperti :-

- rasa tidak selesa
- gangguan emosi atau perubahan mood
- jangkitan kuman mudah terjadi di bahagian sulit
- kerapuhan tulang (osteoporosis)
- kulit kering dan berkedut
- pertambahan berat badan
- haid yang tidak teratur
- vagina kering dan menyebabkan rasa sakit ketika bersama suami
- rasa panas dan berpeluh waktu malam
- sukar tidur



Petua Awet Muda


Tahukah anda bahawa penuaan boleh di lewatkan?



Minum air




Jadikan rutin meminum air suam setiap pagi selepas bangun tidur dipercayai dapat membantu menggiatkan organ dalaman, malah ia juga ritual bagi mengekalkan kecantikan kulit dengan cara paling mudah dan sangat  praktikal.


Makan lebih serat





Salah satu kunci untuk awet muda adalah menjaga pemakanan seharian. Ini kerana ia mempengaruhi kesihatan pencernaan dan pakar kesihatan menyarankan 25 gram serat di ambil setiap hari.
Serat banyak terkandung di dalam buah- buahan, sayur-sayuran dan makanan yang mempunyai gandum.


Makanan kaya antioksidan



Menurut buku Staying Young: The Owner’s Manual for Extending Your Warranty tulisan Dr. Mehmet C. Oz, M.D., membuktikan bahawa antioksidan adalah makanan anti penuaan. Salah satu sumber makanan antioksidan adalah blueberry.
Menurut beliau semua makanan anti oksidan adalah berwarna gelap dan memiliki zat antioksidan yang dapat melindungi tubuh.


Makan ulam-ulaman



Ulam raja cukup sinonim dengan masyarakat Melayu dan lazimnya ia dijadikan ulam. Khasiat ulam raja adalah menambahkan kandungan oksigen dalam darah. Penambahan oksigen akan melancarkan proses peredaran darah dalam tubuh.

Makanan yang Kaya dengan Herba dan Rempah-ratus






Herba dan rempah-ratus mempunyai khasiatnya yang tersendiri untuk kecantikan kulit dan kesihatan dalaman. Maka, tidak hairanlah kebanyakan masakan Thai menggunakan herba dan rempah-ratus dalam setiap menu. Patutla orang Thai cantik- cantik kan?

Antara herba dan rempah-ratus yang sering digunakan seperti kunyit, serai, asam jawa, rempah kari, halia, kulit kayu manis, buah pelaga, daun kesum dan daun pudina.

Herba dan rempah-ratus berkesan untuk kesihatan dalaman kerana ia melancarkan peredaran darah, melawaskan sistem pencernaan dan meningkatkan kadar metabolisme tubuh. Selain itu, bahan-bahan ini juga merupakan sumber semula jadi pelbagai vitamin seperti vitamin A dan C yang baik untuk kecantikan kulit dan rambut.


Kunyit


Kunyit sering digunakan dalam penghasilan produk kecantikan seperti skrub dan sabun di Thailand. Kunyit yang mengandungi antiseptik berupaya menghilangkan jerawat malah membantu mencerahkan kulit dan menjadi ritual kecantikan bagi wanita Thai.

Cara-cara:-
Ambil 1cm kunyit hidup, setengah camca asam jawa dan bedak sejuk. Campurkan semua bahan dan sapukan pada wajah setiap hari sebelum tidur.



Petua Awet Muda Wanita Menopause Dengan Shaklee


SET AMAZING GOLDEN+FREE MEMBERSHIP+CASH BONUS


Sebenarnya gabungan produk ini sesuai untuk wanita yang memerlukan supplement untuk kesihatan menyeluruh,dan untuk wanita yang hampir menopause/menopause.







VIVIX

Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.

Ia merupakan jus pekat yang tinggi antioksidan dan terbuktik secara saintifik di mana is memperbaiki sel hingga ke DNA.

Vivix melindungi sel-sel supaya sihat. Vivix melambatkan penghasilan AGE protein sebanyak 90%. dimana penurunan protein AGE ini perlu untuk mengelakkan anda dari penyakit kencing manis atau sakit jantung kerana AGE protein membantu kolestrol untuk aktif dan berkumpul didalam plak dan salur-salur darah badan kita.



OMEGA GUARD

Membekalkan spektrum luas tujuh asid lemak penting omega-3 bergred farmaseutikal dan dilengkapi dengan proses penyulingan proprietari molekul tiga peringkat.Ia juga penting untuk membantu dalam ketumpatan tulang dan mengurangkan keradangan .


VITALEA

Memberikan 28 vitamin penting dan mineral utama untuk menyokong kesihatan dan kesejahteraan optimum. Multi vitamin dan multi mineral yang membantu menjaga fungsi tubuh secara keselururan.

B-COMPLEX

Vitamin B memainkan peranan penting untuk fungsi tubuh kerana ia membantu menukar makanan kepada tenaga untuk sel-sel anda.*


GLA COMPLEX

Diformulasi khas untuk membantu wanita mengekalkan kesejahteraan menyeluruh sepanjang kitaran haid bulanan dan membantu mengatasi permasalah hormon wanita.


OSTEMATRIX

Diformulasi dengan kalsium, vitamin D, magnesium dan empat nutrien pembina-tulang untuk membantu menjaga tulang dan gigi yang kuat dan sihat.*


ESP

Makanan lazat yang kaya dengan kalsium and protein.
Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.

Nota: Jumlah protein soya yang disyorkan untuk memberikan kesan penurunan terhadap kolesterol darah adalah 25g sehari.


VITAMIN C

Vitamin C semula jadi untuk kesihatan gigigusi, tulang, kolagen dan hampir kesemua elemen yang
membentuk tubuh badan kita.



Perkara yang paling merisaukan bagi wanita ialah apabila  sampainya  masa untuk menopause.
Setiap wanita harus bersedia untuk menghadapi fasa menopause ini. Segalanya boleh diatasi jika kita bersedia dari awal.

Untuk memenuhi keperluan nutrisi anda dan menjadikan anda kekal sihat dan aktif di usia emas. Menyediakan tenaga yang berterusan, menyokong kesihatan yang baik dan mengekalkan tulang yang sihat.


**DENGAN PEMBELIAN FULL SET INI ANDA BERHAK MENDAPAT FREE KEAHLIAN+CASH BONUS


Jika anda berminat untuk order boleh whats up saya

whats app LIZA 012-364 5895

bagi yang access blog ini melalui handphone terus klik di sini www.wasap.my/60123645895


ATAU

Anda terus boleh order online melalui website Shaklee



Anda terus boleh order online melalui website Shaklee



Daftar Ahli Satu Kelebihan

Dapatkan produk SHAKLEE berserta diskaun 15-20% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang.

Anda juga boleh mendaftar secara terus dengan SHAKLEE di icon di bawah


http://www.shaklee.com.my/?joinnow=1246697





Disclaimer:* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.












No comments:

Post a Comment