Petua Detoks Badan Secara Semulajadi


Dalam zaman serba moden yang giat dengan pembangunan ini, kita hidup dengan dalam persekitaran yang penuh dengan toksin.

Gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok dan mengambil minuman keras serta kepelbagaian jenis makanan yang tidak berkhasiat juga boleh menyebabkan racun-racun terkumpul di dalam tubuh.Racun-racun tersebut boleh merosak organ serta melemahkan sistem ketahanan tubuh.



Bagaimana cara nak mengeluarkan racun dari dalam tubuh demi untuk menjaga kesihatan tubuh agar tetap sihat.

Proses ini di panggil detoks. Detoks bertindak dalam menyingkirkan toksin,racun,lemak dan bahan buangan yang tidak di perlukan oleh badan.

Detoks ni penting tau untuk mengekalkan kesihatan tubuh kita. Perasan tak, kadang-kadang kan dah makan vitamin, dah makan secara sihat, tapi masih lagi rasa cepat letih ..masih lagi tak sihat.Ada juga orang yang dah kawal makan dan bersenam, tetapi berat badan tetap tak turun2 juga.


Tanda Anda Perlukan Detoks

- Sembelit
- Berat badan bertambah
- Pening Kepala
- Tekanan atau stress
- Letih
- Hilang fokus
- Penyerapan nutrient kurang
- Mudah jatuh sakit
- Susah tidur
- Nafas Berbau
- Berasa letih dan tidak bertenaga
- Keinginan makan
- Kulit kusam dan jerawat



Cara Singkirkan Toksin Secara Semulajadi

Minum Air






Anda di galakkan minum air kosong sekurang-kurangnya 3 liter sehari. Air berfungsi menyejukkan badan dan menyingkirkan toksin apabila kita membuang air kecil.

Bersenam




Toksin dalam badan dapat dibuang melalui peluh yang keluar melalui kulit. Antara cara bersenam adalah berjalan kaki dan berjoging. Aktiviti mengemas rumah sehingga mengeluarkan peluh juga merupakan aktiviti senaman yang mudah.


Berpuasa




Berpuasa ni membantu merehatkan organ pencernaan anda kerana anda tidak makan dan minum ketika itu.


Buah-Buahan




Buah-buahan  mempunyai kandungan air dan fiber yang baik dalam membantu melawaskan sistem pencernaan. Ia juga berfungsi sebagai agen pelawas bagi mengelakkan sembelit dari terjadi.


Halia dan Lemon






Halia adalah penawar bagi semua penyakit. Apabila dicampurkan ke dalam air, ia menjadi penyahtoksikan yang terbaik. Masukkan jus lemon dan hirisan ½ inci halia ke dalam air.

Amalkan minum air detox ini setiap pagi. Ia membantu merawat segala kesakitan tubuh badan dan dalam masa yang sama, mengeluarkan toksin yang berkumpul.


Epal Merah / Hijau + Batang Kayu Manis



Air detox ini membantu mengurangkan lemak dan meningkatkan kadar metabolisme.
Cara-caranya : Masukkan hirisan buah epal merah/hijau dan 1 batang kayu manis ke dalam air. Sejukkan dalam peti sejuk. Anda juga boleh gantikan dengan halia .


Buah Citrus




Anda juga membuat air campuran antara buah oren dan juga lemon. Buah-buahan citrus dapat menguatkan imunisasi dan juga mengurangkan ketidakhadaman perut.


Bawang Putih



Bawang putih membantu membuang angin dalam perut bagus untuk mengelakkan perut dari kembung.


Alfalfa





Kaya dengan klorofil yang dapat mencuci dan membersihkan toksin dalam badan.


Teh Hijau



Teh hijau juga terkenal sebagai minuman yang tinggi antioksida.

Petua Detoks Badan Secara Semulajadi Dengan Shaklee


Set lengkap detoks dengan Shaklee adalah selamat dan terbukti berkesan kerana diolah oleh barisan para saintis Shaklee yang telah menjalankan kajian secara rapi dan menyeluruh.



VIVIX



Jus pekat  kaya dengan resveratrol yang terkenal dengan sifat antioksidan yang tinggi. Minuman botani lazat ini  mengandungi campuran ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.


DTX COMPLEX


Dicipta untuk membekalkan nutrisi  bagi menyokong dan merangsang fungsi hati yang sihat. Hati merupakan organ yang sangat penting dalam badan kita.



ALFAFA



Membantu mencuci hati, darah dan usus. Juga dikenali sebagai gudang nutrien. Akar tunjangnya mencecah sedalam 6 meter, mampu menyerap segala zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, manakala daunnya mengumpul  klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.

**individu yang menghidap SLE perlu merujuk kepada pakar perubatan sebelum mengambil produk ini.



PEPPERMINT GINGER PLUS




Membekalkan herba semula jadi seperti pudina,halia, jintan hitam dan jintan manis untuk memberi kelegaan kepada sistem penghadaman anda dengan melegakan dan menyamankan perut.


HERB LAX



Bertindak sebagai "julap lembut" digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan untuk menyokong pergerakan usus.



TESTIMONI









Detoks dengan SHAKLEE adalah kombinasi semulajadi herba dan nutrien untuk menyokong proses detoksifikasi secara semulajadi. Dan yang paling penting adalah ia mempunyai sijil halal dan perakuan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia.


Jika anda berminat untuk order boleh whats up saya



whats app LIZA 012-364 5895
bagi yang access blog ini melalui handphone terus klik di sini www.wasap.my/60123645895


ATAU

Anda terus boleh order online melalui website Shaklee

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=004978819088d183a8f9841c6d2aa432


FB : Kasmaliza Othman

IG : LoveMrVitamin



Daftar Ahli Satu Kelebihan


Dapatkan produk SHAKLEE berserta diskaun 15-20% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang.

Anda juga boleh mendaftar secara terus dengan SHAKLEE di icon di bawah


http://www.shaklee.com.my/?joinnow=1246697





Disclaimer:* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.







1 comment:

  1. TOTO Poker Room - New Member Bonus 100% up to €500 & 150 Spins
    Bet365 Poker Room offers a 카지노 fully revamped online poker room experience along with new features, kirill-kondrashin poker tournaments and promotions.

    ReplyDelete