Cara Menghilangkan Jeragat Secara Berkesan

Assalamualaikum...

Kalo kita bercerita perihal kecantikan antara perkara yang paling wanita geruni ialah Jeragat. Betul tak? Jeragat umpama mimpi ngeri wanita.

So apakah Cara Menghilangkan Jeragat Secara Berkesan atau setidak-tidaknya kita boleh mengurangkan kesan jeragat pada muka.



Apa itu jeragat?


Jeragat juga dikenali sebagai tompok hitam,pigmentasi pada kulit atau biji hitam seperti tahi lalat yang bertapak secara berkelompok di beberapa bahagian badan,wajah dan leher

Kebiasaannya jeragat menyerang wanita pertengahan umur seperti 40 tahun ke atas. Tetapi tidak mustahil golongan awal 20-an juga berdepan dengan masalah ini berikutan jeragat juga berpunca daripada faktor genetik dan beberapa permasalahan lain.




Faktor penyebab terjadinya jeragat

Ada beberapa faktor yang boleh menyebabkan kulit ditumbuhi jeragat:-

🍀Terdedah kepada sinaran matahari .Sinar matahari mengandungi sinar UV A & UV B yang menyebabkan kerosakan sel kulit.
🍀Faktor keturunan
🍀Pengambilan ubat-ubatan seperti pil perancang juga boleh menyebabkan berlakunya masalah jeragat pada kulit wajah.
🍀Pengambilan ubat- ubatan sseperti amiodarone,bleomycine,chloroquine,antibiotic sepertiminocydine dan lain-lain-lagi.
🍀Kesan penggunaan alat mekap yang tidak berkualiti dan bermutu rendah.
🍀Jeragat juga boleh terjadi disebabkan oleh masalah pada limpa.


RAWATAN TRADISIONAL


Selain rawatan moden,masalah jeragat boleh diatasi dengan rawatan tradisional.

Berikut beberapa langkah yang boleh di lakukan bagi mengatasi masalah jeragat:-

1)

-Sediakan beberapa helai sirih muda dan simpan di dalam peti sejuk.Setiap pagi ambil sehelai dan gosok di sekitar tempat jeragat tersebut.


 2)

-Ambil 2 inci daun betik,1 genggam beras,air dan 1 inci kulit kayu manis.Rendam terlebih dahulu beras dengan air semalaman.Setelah ia kembang,kisar ataupun tumbuk dengan sedikit air bersama daun betik dan kulit kayu manis.Setelah siap,sapukan diseluruh muka anda dan biarakn ia kering lebih kurang 20 hingga 30 minit.Kemudian,lembabkan muka anda,gosok(seperti skrub) dan cuci.Gunakan air suam untuk menyegarkan kembali kulit wajah.


3)

-Ambil putih telur,rendam tisu dalam putih telur dan tekapkanpada muka anda sehingg tisu menjadi kering.Buang tisu tersebut dan cuci muka anda dengan air bersih.





4)

-Gosokkan hampas kelapa diseluruh muka anda.Biarkan selama 15 minit atau lebih.Amalkan selalu.Jeragat anda akan hilang dan kulit muka akan menjadi halus dan gebu.


Cara rawatan di atas adalah cara rawatan tradisional, gigih tak gigih nak buat tu..hi...hi...ada lagi ni cara dan penyelesaian yang MUDAH,SELAMAT & SEMULAJADI iaitu dengan produk SHAKLEE

Jom lihat video ni ...



Cara Menghilangkan/mengurangkan Jeragat dengan SHAKLEE


VITAMIN C - Penting dalam pembentukan kolagen.Ramai wanita mengamalkan produk kolagen walhal dengan hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin c membantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.

Fungsi utama vitamin C untuk kulit ialah membina dan mengikat kolagen. Pengambilan vitamin C konsisten membantu mendapatkan kulit yang tampak lebih cerah, ianya juga melambatkan proses penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi dan ini membantu mengurangkan kejadian jeragat.

VITAMIN E
- Terkenal sebgai vitamin awet muda.Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan.Selain itu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat .

ESP - Ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jeragat).Tompokan hitam pada kulit  akibat jeragat sangat sukar dihilangkan jika tidak mendapat cukup protein yang membantu dalam penghasilan sel baru.
Untuk mendapatkan kulit yang cantik kita perlulah mendapatkan makanan yang bersumberkan protein yang baik daripada ESP.

GLA - Juga boleh membantu dalam memudarkan dan menghilangkan jeragat dan kulit kusam. Antara faktor jeragat adalah termasuk hormon yang tidak stabil dan terlalu banyak aktiviti luar yang mendedahkan kulit terhadap cahaya matahari. GLA mengandungi vitamin E yang membantu dalam memudarkan parut dan buat kulit lebih berseri dan cerah sekata serta memperbaiki tekstur kulit.
VIVIX
TESTIMONI


Jeragat ni merupakan penyebab kulit tidak cantik dan nampak kusam.Kita mesti rimas kan dengan jeragat walau hanya setompok dua.
Anda harus bertindak dari sekarang sebelum anda dilihat tua sebelum usia . Anda mungkin berumur 30 tahun tapi di sangkakan 40? Ish , taknaklah sampai macamtu kan.

Amalkan suplemen secara konsisten dan dengan cara yang betul, mudah – mudahan dapat menikmati hasil dengan lebih baik.

Bagi yang berminat untuk mendapatkan SET JERAGAT SHAKLEE  ini boleh terus hubungi saya


whats app LIZA 012-3645895
@
bagi yang access blog ini melalui handphone terus klik di sini www.wasap.my/60123645895

FB : Kasmaliza Othman
IG : LoveMrVitamin

Disclaimer:* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


No comments:

Post a Comment