Cara Menghilangkan Jerawat Tanpa Merkuri


Assalamualaikum..sebenarnye dah lama terpendam hasrat nak cerita pasal topik Cara Menghilangkan Jerawat Tanpa Merkuri tanpa bahan beracun..

Saya pasti ramai di luar sana mengalami masalah seperti ini lebih2 lagi pada golongan remaja..hu..hu.terflash back pula wajah sy dulu ketika masih di universiti..sehingga silap menggunakan produk yang mengandungi racun..

Adakah kulit anda seperti gambar ini atau lebih teruk? Saya dulu lagi teruk daripada ni tau, stress sangat sampai tahap lepas tengok cermin lepas tu baling cermin tu..hi..hi..over kan...





Bagaimana Jerawat Terjadi

Jerawat adalah salah 1 masalah kulit yang sering di alami oleh hampir semua orang. Faktor hormon juga memainkan peranan penting dalam pembentukkan jerawat.

Jerawat biasanya berada di kawasan wajah,leher,dada punggung dan juga belakang badan.

Faktor penyebab terjadinya jerawat


🍀 Ketidaksatabilan hormon -Faktor hormon terutama untuk perempuan dalam lingkungan umur subur adalah punca utama masalah jerawat. Kebiasaannya dalam belasan tahun dan awal 20 ‘an.

  - Perubahan hormon pada tubuh akan menggalakkan lagi pertumbuhan jerawat. Ia biasanya berlaku pada :-

🍀Remaja,samada lelaki atau perempuan
🍀Wanita ketika datang haid
🍀Wanita hamil
🍀Penggunaan pil perancang dan ubat steroid
🍀 Faktor seperti ahli keluarga yang banyak jerawat juga memainkan peranan.(keturunan)
🍀Kosmetik, pakaian yang ketat atau apa saja yang menutup liang minyak memberi masalah jerawat di kulit.Pori-pori tersumbat oleh minyak dan kulit mati
🍀Sesetengah dari jerawat timbul dari ketegangan dan stress emosi yang dihadapi setiap hari. Ini mungkin dari penghasilan minyak dan sebum dikulit yang bertambah.
🍀Terdedah kepada asap dan bahan kimia atau faktor alam sekitar seperti cuaca panas menyebabkan pembiakan bakteria pada kulit
🍀Resdung
🍀Penyalahgunaan produk kecantikan yang mengandungi merkuri


Cara mengurangkan jerawat


🍀 Mesti membersihkan kulit secara rutin dengan pembersih yang lembut ,ia dapat membantu menghilangkan kelebihan minyak dan sel kulit mati.

🍀 Menggunakan tuala muka yang bersih khas untuk muka sahaja

🍀 Elakkan memecahkan sendiri jerawat yang akan mengakibatkan kulit wajah menjadi lebih teruk.

🍀 Gunakan produk pembersih muka yang tidak mempunyai merkuri /hydroconuine

🍀 Gunakan krim atau jel jerawat

🍀 Pemakanan seimbang






Kecantikan dengan wanita sememangnya sinonim seperti kawan baik kan.?

Saya yakin seandainya kulit kita penuh dengan jerawat memang kita akan rasa tidak selesa dan rasa rendah diri lagi2 bila berada di kalangan orang yang mempunyai wajin licin dah bersih..


Kalau kulit kasar dan berjerawat kalo makeup tebal2 pun tetap akan nampak celanya.

Percaya atau tidak sebenarnya rawatan wajah bermasalah mestilah bermula dari dalam badan kita. Seandainya sel2 dalam badan sihat insyaAllah kulit wajah kite akan sihat.

Puas anda cuba macam2 produk di luar sana ..habis beratus2 malahan ada yang berabis beribu2 ringgit..siapa taknak kulit yang cantik kan??


Apakata anda cuba produk semulajadi SHAKLEE , kalo anda nak tahu SHAKLEE telah bertapak lebih 100 tahun tau ..







SET JERAWAT SHAKLEE










MASALAH JERAWAT: Kajian telah menunjukkan zink berkesan untuk menyembuhkan jerawat. Ia lebih baik dari penggunaan antibiotik.






TESTIMONI













Dalam usaha untuk mendapatkan kulit yang sihat dan cantik perkara yang perlu adalah kita mesti konsisten ambil produk tu paling kurang 3-6 bulan,jangan stress2, SHAKLEE sah2 selamat sebab ia semulajadi dan ada kajian saintifik ke atas produk yang di keluarkan

🍀 Bagi yang berminat untuk mendapatkan SET JERAWAT ini boleh terus hubungi saya 🍀


whats app LIZA 012-3645895
@

bagi yang access blog ini melalui handphone terus klik di sini www.wasap.my/60123645895


FB : Kasmaliza Othman

IG : LoveMrVitamin



Disclaimer:* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

















No comments:

Post a Comment