Apakah Shaklee Landmark Study

Pernah tak dengar pasal Landmark Study.Apakah Shaklee Landmark Study? Sebenarnya sebelum saya aktif secara online ni saya pun tak tahu, maybe tak nak ambik tahu pun..hi....hi..


Siapakah Roger Barnett?


Roger Barnett ni siapa ye? Roger Barnett merupakan seorang businessman yang mempunyai banyak sumber kekayaan , termasuklah Burberry dan Readers Digest.

Bagaimana Roger Barnett membeli Shaklee dari syarikat Farmasi Jepun adalah kerana kesan produk Shaklee itu sendiri ke atas anaknya Spencer Barnett. Setelah melakukan kajian tentang Shaklee, akhirnya Roger dengan segak muncul di sidang media, diumumkan sebagai CEO baru Shaklee.

Tapi langkah pertama membeli Shaklee belum tentu buat seseorang itu akan terus bersama Shaklee. Jadi, Roger Barnett dengan yakin sekali dengan permintaan Dr Glady Blocks seorang pakar Epidemiology dan Public Health untuk melakukan satu Land Mark Study, di mana kredebiliti Shaklee akan tergugat, 50 tahun kewujudan Shaklee Corporation tercalar jika keputusan menunjukkan keputusan yang buruk terhadap pengamal Shaklee.

Jadi, jika keputusan itu buruk, Roger Barnett tentu tiada masalah untuk menjual saham Shaklee kepada orang lain pula.

Keputusan yang dikeluarkan oleh Dr Glady Blocks sangat sangat mengujakan Shaklee, dan juga Roger Barnett. Nampaknya keyakinan Roger tentang kehebatan produk Shaklee terbukti.

Paling meyakinkan hanya Shaklee sahaja satu brand di dunia yang berani di uji kehebatan vitamin mereka berbanding brand lain. Dr Glady Blocks mengiktiraf, hanya Shaklee sahaja yang layak kerana kualiti dan juga beberapa kajian klinikal yang dilakukan terhadap vitamin Shaklee.

Roger nampaknya tidak menoleh kebelakang. Pelaburannya untuk membeli Shaklee berbaloi, dan selepas Land Mark Study ini, Shaklee terus berkembang. Jika anda rajin mengikuti 100 years innovation of Shaklee, tahun 2007 adalah satu turning point yang sangat penting.

Selepas Land Mark Study, Shaklee terus melabur banyak untuk melakukan kajian serta penambahbaikan kepada produk mereka.



Apa itu Landmark Study?

Shaklee Landmark Study adalah THE FIRST study atau kajian terperinci yang direka menilai kepentingan dan risiko pengambilan supplemen. Kajian yang di lakukan untuk mengenalpasti risiko ke atas seseorang yang menggunakan suplimen secara menyeluruh dalam jangka masa yang panjang.

Mr. Roger Barnett telah melantik National Health and NUTRITION Examination Survey (NHANES) iaitu satu badan survey di bawah National Center for Health Statistics (NCHS) yang dipercayai mempunyai reputasi yang tinggi dalam membuat survey berkaitan dengan status kesihatan dan nutrisi penduduk US untuk membuat landmark study berkaitan Shaklee.

NHANES setuju untuk conduct study ni dan telah memilih University of California, Berkeley (UC- Berkeley) untuk mengetuai study ni.

NHANES pulak telah melantik Dr. Gladys Block iaitu wakil dari satu institusi penyelidikan yang hebat iaitu UNIVERSITY OF California, Berkeley (UC-Berkeley) untuk mengetuai study ni.

Dr Glady Blocks memang sangat mengambil berat tentang pemakanan dan diet rakyat Amerika. Visi yang sama menemukan beliau dengan Roger Barnett yang mencari saintific efidence bahawa produk SHAKLEE memberi impak kesihatan pada manusia.
Jadi, setelah berjumpa dengan Roger Barnett, Shaklee bersetuju dengan syarat yang di kemukakan oleh Dr Glady Blocks untuk menjalankan Landmark Study dan memasukkan satu kumpulan pengguna Shaklee sebagai kumpulan responden.

Terdapat beberapa objektif yang ingin dicapai oleh Dr. Gladys Block (Saintis Terbaik dalam bidang Nutrisi):

1)The Landmark Study adalah yang julung kalinya dijalankan untuk melihat keberkesanan penggunaan supplemen.

2)The Landmark Study adalah yang julung kalinya dijalankan untuk melihat keberkesanan jangka panjang penggunaan suplemen.

3)The Landmark Study adalah yang julung kalinya dijalankan untuk melihat aspek keselamatan pengamalan suplemen


Kajian ini telah dijalankan keatas tiga kumpulan berbeza iaitu:

1)Pengguna lebih 20 tahun produk Shaklee

2)Pengguna multi suplimen BUKAN Shaklee

3)Mereka yang tidak mengamalkan supplemen

Shaklee Landmark Study dijalankan keatas pengguna Shaklee yang telah menggunakan produk Shaklee selama 20 tahun ke atas! Bermaksud, Shaklee Landmark Study telah dijalankan julung-julung kalinya untuk melihat kepentingan kesan jangka panjang pengguna suplemen.


Ingin ditekankan disini bahawa, Landmark Study ini dijalankan SEPENUHNYA oleh pihak ketiga (Independent Study) dan tidak melibatkan sama sekali pengaruh Shaklee dan saintis-saintis Shaklee.

Hasil dari Landmark Study




Shaklee adalah sangat "bioavailable"–nutrisi tersebut mudah diserap dan dapat digunakan oleh tubuh dengan baik, terbukti melalui kandungan nutrisi dalam darah yang lebih baik berbanding dua kumpulan sasar MV dan tanpa suplemen.

Pengambilan nutrisi Shaklee membantu pengamalnya untuk mendapatkan level biomarkers yang lebih sihat, mengurangkan risiko mendapat penyakit.


Pengguna suplemen Shaklee menunjukkan mereka mempunyai kadar yang rendah dalam mendapat penyakit.



Shaklee suplemen adalah SELAMAT tanpa menyebabkan pengumpulan nutrisi pada aras toksik dalam tubuh pengguna.
Dr. Gladys Block turut mengakui bahawa hasil kajian beliau mendapati ianya sangat mengagumkan dan menyokong keberkesanan pengamalan supplemen Shaklee dalam jangka masa yang lama!



Shaklee Landmark Study yang dijalankan selama 3 tahun dari 2004 hingga 2007 memang menunjukkan pengguna vitamin Shaklee mendapat kesihatan yang lebih baik, berbanding dengan pengamal vitamin lain, dan juga bukan pengamal suplemen.

Nampak tak ? So jangan la ragu-ragu nak makan supplement SHAKLEE, kerana Shaklee sahaja yang betul-betul teruji dan diiktiraf oleh pihak ketiga yang mempunyai autoriti dalam bidang nutrisi .




Keputusan ini juga menunjukkan pengamal shaklee tiada masalah buah pinggang. Darah pengamal shaklee mengandungi vitamin yang paling banyak, kerana vitamin Shaklee mudah di serap, berbanding vitamin lain.

Walaubagaimanapun, kajian ini tidak menunjukkan makan suplemmen bukannya satu BULLETPROOF kepada penyakit kronik, cumanya risiko penyakit seperti diabetes dapat dikurangkan.

Untuk pengetahuan semua Landmark Study ini tidak boleh digunakan oleh mana-mana syarikat supplemen lain. HANYA SHAKLEE. Ini kerana, kebanyakan syarikat tidak mempunyai standard "Quality Assurance" seumpama Shaklee.

Terlalu sedikit syarikat supplemen yang menjalankan clinical study untuk produk mereka. Bermaksud ciri-ciri keselamatan, keberkesanan dan kesemulajadian suplemen mereka adalah tidak terjamin.

Kebanyakan clinical study yang dijalankan keatas produk (bukan Shaklee) menunjukkan mereka menjalankan kajian paling lama 2-3 tahun, sedangkan disease take 20 to 30 years to develope!



Selama ini kita sering mendengar lambakan produk diluar yang CLAIMED bahawa produk masing-masing boleh memperbaiki tahap kesihatan individu dengan kehebatan produk masing-masing.


Tetapi adakah kita PERNAH melihat dan meneliti BUKTI yang boleh mengesahkan bahawa memang benar produk tersebut dapat meningkatkan tahap kesihatan manusia? Memang ada! malangnya hampir semua tidak menunjukkan bukti kajian klinikal yang dijalankan keatas produk mereka yang akhirnya membawa kepada lambakan 'supplemen sampah' dipasaran.





Salah satu kesan/outcome dari Land Mark Study Shaklee ini ialah produk shaklee yang sangat power, diberi nama VITALIZER. VITALIZER bukan sekadar makanan orang biasa, bukan sekadar multivitamin untuk ahli sukan, tapi ianya adalah pilihan ANGKASAWAN NASA.

Mark Kelly menggunakan Vitalizer semasa misi di ISS pada tahun 2011. Tahun lepas pulak Scott Kelly, kembar Mark pulak berada selama setahun lebih di angkasa, 382 hari dipisahkan dengan Mark oleh NASA, hanya untuk menjalankan kajian kembar TWIN RESEARCH STUDY.Scott Kelly sentiasa mengamalkan Vitalizer setiap hari supaya kekal cergas di angkasa.



Kenapa Landmark Study penting?


Biasanya penyakit menunjukkan simptom setelah 10-30 tahun untuk muncul. Betul tak? Cuba lihat sekeliling kita hari ini. Ada tak yg kena Diabetes lepas seminggu minum air yang mengandungi kandungan gula yang tinggi? Ada tak yang tiba-tiba Kolesterol dia tinggi lepas makan daging rendang semalam? Ada tak?

Disinilah pentingnya Landmark study. Dijalankan untuk jangkamasa panjang. Dan dari situ juga kita tahu samada ianya berkualiti atau tidak. Berkesannya sesuatu produk kepada pengguna sangat penting bagi Shaklee. Shaklee berani mempertaruhkan produknya untuk dibuat kajian dan tak ramai company lain yg berani ambil risiko utk buat Landmark Study.

Ok rasanya cukupla sampai di sini saya kongsikan tentang Shaklee Landmark Study.

Sebab tu saya percaya dengan produk shaklee dan insyaAllah akan setia sampai bila bila. Saya tak berani nak cuba supplemen yang berlambak dekat pasaran baru setahun dua.

Saya pilih shaklee kerana shaklee memang terbaik. Nanti anda cuba check balik vitamin kat rumah anda. Cuba kaji dan selidik. Ada tak diorang buat macammana SHAKLEE buat. So kalo ragu-ragu jangan pikir lama-lama apakata anda join saya sebagai pengguna tetap SHAKLEE. Mana tahu SHAKLEE bakal mengubah masa depan anda.


Untuk sebarang pertanyaan berkenaan Produk Shaklee



  whats app LIZA 012-3645895
@
bagi yang access blog ini melalui handphone terus klik di sini www.wasap.my/60123645895

FB : Kasmaliza Othman
IG : LoveMrVitamin

Daftar Ahli Satu Kelebihan

Dapatkan produk SHAKLEE berserta diskaun 15-25% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang.


Disclaimer:* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.




No comments:

Post a Comment