Cara Merawat Alzheimer Secara Semulajadi

Penyakit yang begitu sinonim dengan warga tua dikenali juga sebagai NYANYUK tapi tapi tapi...jangan confiden sangat yek..orang muda pun dah ada yg mengidap alzheimer tau.

Tapi adakah penyakit ini boleh dirawat? Harini kita akan kongsikan bagaimana Cara Merawat Alzheimer..
Alzheimer merupakan penyakit penurunan fungsi dan daya ingatan otak yang disebabkan hilang ingatan (lupa), permulaan kepada nyanyuk dan perubahan mood yang ketara. Otak mengalami kemerosotan ingatan yang sangat serius hingga menyebabkan pengidapnya tidak mampu menguruskan diri sendiri.

Pesakit nyanyuk (alzheimer) ni otak dia didapati ada pembentukan plak beta-amyloid di antara saraf2 neuron.

Plak beta-amyloid ni terbentuk dari komponen protein yg lebih besar yg terdapat pada sel2 saraf lelemak membran otak.

Plak beta-amyloid ni akan menghalang sel2 otak (saraf neuron) dari berhubung, menghalang nutrien, sel2 menjadi lemah lalu menyebabkan kematian sel2 otak.


๐Ÿ€ Risiko dan Simptom ๐Ÿ€

Sebaik sahaja menusia mencecah 20 tahun.. (like seriously..muda lagi tu!! ) proses kematian sel2 di dalam otak mula berlaku & menyebabkan otak mengecut.

Kemusnahan sel-sel otak secara berterusan menyebabkan kualiti daya ingatan semakin berkurangan.

Individu yang berisiko untuk mendapat penyakit ini ialah

1) Seseorang yang menghidap hipertensi apabila mencecah usia 40 tahun ke atas..tapi zaman sekarang umur 20 an pun dah ada hipertensi kan

2) Penghidap diabetes.

3) Kurang melakukan senaman..

4) Paras kolesterol yang tinggi dan faktor keturunan iaitu mempunyai ahli keluarga yang menghidap penyakit ini pada usia lingkungan 50-an...



๐Ÿ€ Tanda-Tanda Pengidap Alzheimer ๐Ÿ€

1. Mudah lupa atau hilang ingatan
- Merupakan tanda awal bagi penyakit Alzheimer di mana seseorang itu lupa perkara atau peristiwa yang baru saja berlaku, lupa nama orang, lupa tarikh atau peristiwa penting, bertanyakan maklumat yang sama berkali-kali

2. Sukar membuat dan menyelesaikan masalah- Ini berlaku kerana pengidap Alzheimer mempunyai kurang daya tumpuan terhadap kerja yang dilakukannya.

3. Sukar menyelesaikan kerja-kerja harian biasa
- Kebiasaannya berlaku di tempat kerja atau di tempat-tempat lain.

4. Keliru dengan masa dan tempat-Pengidap Alzheimer sering keliru dengan tarikh, musim atau apa-apa yang berkaitan dengan masa dan angka, atau kadang-kadang keliru atau lupa bagaimana ia boleh sampai di sesuatu tempat.

5. Masalah memahami imej gambar atau masalah penglihatan

- Mereka juga mungkin sukar membaca, menganggarkan jarak dan menentukan warna, tidak mengenali bayangan sendiri dalam cermin kerana disangkanya orang lain.



6. Masalah mencari perkataan yang tepat semasa bercakap atau menulis
- Mereka ini sering menghadapi masalah kosa kata, dengan itu mereka sukar untuk mencari perkataan yang tepat bagi meluahkan fikirannya sama ada dalam percakapan atau tulisan.

7. Lupa tempat letak barang dan tidak dapat mengingati kembali peristiwa sebelum itu

8. Kurang/lemah pertimbangan dalam penilaian sesuatu perkara
- Ini menyebabkan pengidap penyakit Alzheimer membuat keputusan yang kurang bijak atau memudaratkan

9. Mengasingkan diri daripada bersosial atau aktiviti sosial
- Pengidap Alzheimer ini mula mengasingkan diri atau berhenti daripada melakukan aktiviti-aktiviti sosial, aktiviti kemasyarakatan, sukan dan lain-lain.

10. Perubahan mood dan personaliti
- Berlaku perubahan dan mula membuat rutin atau cara khusus bagi sesuatu perkara dan berasa tidak senang apabila rutinnya diganggu. Juga berlaku perubahan hati dan sikap, menjadi keliru, berprasangka, hilang kepercayaan kepada orang lain, kemurungan, gelisah, takut, agresif, mudah terasa dan merajuk jika tidak kena dengan caranya, sikap keras kepala, dsb.



๐Ÿ€ Cara Elak Penyakit Alzheimer ๐Ÿ€

Petua orang-orang tua cara untuk mengelak dari penyakit Alzheimer atau nyanyuk ini adalah dengan memperbanyakkan membaca dan mengkaji Al-Quran, dan berzikir. Hal ini terbukti mampu mengelak dari penyakit nyanyuk kerana aktiviti ini mampu pengoptimumkan fungsi otak.


Dengan membaca Al- Quran akan menghasilkan frekuensi yang mampu menggetarkan sel rosak dan mengembalikan keseimbangan. Perubahan pada getaran ini mampu menghalang atau melambatkan proses penuaan ke atas hormone dan sel badan. ia mampu menyeimbangi hormone dalam badan, meningkatkan metabolism dan mengurangkan risiko terdedah kepada radang.

Amalkan doa di bawah beserta istighfar sebanyak 70 kali sehari mampu menghindari penyakit Alzheimer.

Selain itu boleh amalkan doa ini;

Di zaman serba cangih ini masih adakah supplement yg semulajadi bagi merawat Alzheimer ? Sedihkan seandainya pengidap Alzheimer itu di kalangan orang-orang tersayang? Jangan risau , apa kata usahakan dengan VIVIX semestinya supplement yang selamat dan semulajadi



Seperti yang kita tahu,.bahawa sel saraf @ neuron otak yang terjejas fungsinya telah menyebabkan berlakunya Alzheimer...di mana sel adalah asas dalam sistem tubuh..Dalam kes Alzheimer ini..sel neuron merupakan sel asas kepada sistem saraf...

Apabila neuron rosak..ia akan gagal menghantar isyarat dari otak ke seluruh tubuh sekaligus mengakibatkan individu Alzheimer lambat respons terhadap sesuatu dan menghadapi kesukaran untuk mengingat...

BAGAIMANA VIVIX MEMAINKAN PERANAN UNTUK CEGAH ALZHEIMER

๐Ÿ€VIVIX membekalkan 10xganda resveratrol berbanding produk resveratrol lain dan sangat berkesan utk menjana healthy aging.

๐Ÿ€Vivix shaklee yang kaya dgn resveratrol..memulih dan melindungi tubuh hingga ke peringkat sel untuk mencegah penyakit Alzheimer dari bermaharajalela...

๐Ÿ€Kajian ada menunjukkan, resveratrol berupaya bantu buang plak beta-amyloid dan cegah dari makin menular.


๐Ÿ€Vivix Shaklee,produk yang dipanggil High End Anti Oksidan. Dengan bahasa yang mudah di pahami ia membantu DNA itu berubah menjadi muda semula. Ia merupakan suplemen anti penuaan tahap sellular yang terbaik di dunia dan juga membantu membaiki sellular DNA kita, melambatkan penuaan tahap sellular, menggalakkan pembentukan mitochondria (pusat yang menghasilkan tenaga untuk sel) .

๐Ÿ€Ujian klinikal oleh saintis Shaklee juga membuktikan Vivix bertindakbalas melambatkan pembentukan protein AGE yang merosakkan sel-sel badan.

๐Ÿ€Pendek kata VIVIX bukan sahaja membantu mengatasi kecederaan tisu lembut tetapi berfungsi sebagai tonik anti-penuaan meremajakan kembali sel2 tubuh..


TESTIMONI




Anda mahu yang semulajadi? Ya betul anda memang membuat pilihan terbaik..


  Bagi yang berminat untuk mendapatkan VIVIX ini boleh terus hubungi saya


whats app LIZA 012-3645895
@
bagi yang access blog ini melalui handphone terus klik di sini www.wasap.my/60123645895

FB : Kasmaliza Othman
IG : LoveMrVitamin



Daftar Ahli Satu Kelebihan

Dapatkan produk SHAKLEE berserta diskaun 15-25% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang.


Disclaimer:* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.










No comments:

Post a Comment