Bagaimana Perniagaan Shaklee Berfungsi

Apabila mendengar MLM kita akan bayangkan perlu mencari orang sebagai downline kita dan perlu melabur ribuan ringgit kan? Tapi bisnes Shaklee ni adalah bisnes MLM yang patuh syariah siap di luluskan oleh Jakim ye.

Tiada istilah downline kerja kuat upline hanya goyang kaki. Dalam Shaklee sangat adil dan saksama kalau downline bekerja keras tidak mustahil downline akan mendapat ganjaran bonus melebihi upline nya sendiri. Dengan Shaklee anda akan membina empayar anda sendiri.




Jadi bagaimana nak memulakan bisnes Shaklee ni ?


Jika anda telah memutuskan untuk bermula dalam perniagaan yang baru bukan hanya memerlukan ketekunan,komitmen, inisiatif dan momentum, malah sikap positif dan keinginan untuk berjaya perlu ada dalam diri.


Apakah prinsip-prinsip yang perlu dalam  membina empayar perniagaan anda?

Redah aje - Buatlah secara ringkas.

Tiada ilmu - pengetahuan akan datang dari pengalaman. Disediakan kit yang dapat membantu anda , juga kumpulan sokongan yang hebat yang akan membantu dan menyokong anda untuk berjaya.

Kualiti - Produk-produk kami berkualiti tinggi dan mempunyai permintaan.

Terbukti - Model perniagaan kami telah terbukti berjaya.

Pemasaran - Industri Shaklee berkembang maju, permintaan sentiasa ada.

Kemudahan
- Banyak alat sokongan tersedia untuk anda.

Bermentor - Jadilah seorang individu yang mudah dilatih. Dan pastikan anda memilih mentor yang tepat.

Enjoy - anda mesti seronok dalam apa yang anda lakukan secara tak langsung komitment akan menyusul, bila anda memberi komitment sepenuhnya anda pasti berjaya.


Siapakah Pengedar Bebas Shaklee (Shaklee Independent Distributor-SID)?


Sebagai seorang Pengedar Bebas Shaklee , anda mempunyai hak pengedaran EKSLUSIF untuk berkongsi produk Shaklee dan peluang terbuka secara global.

Satu-satunya jalan untuk orang luar  membeli produk Shaklee dan memulakan perniagaan Shaklee adalah melalui ANDA sebagai Pengedar Bebas Shaklee.


Bagaimanakah perniagaan Shaklee berfungsi?

Model perniagaan Shaklee adalah berkisar tentang membangunkan komuniti dan mendapat ganjaran daripadanya. Sekitar tahun 1956, Dr. Shaklee, menerokai satu model revolusi perkongsian dan penyebaran maklumat kesihatan, di mana ia digelar Pemasaran Sosial.

Ia bermakna anda akan:

GUNA

Setelah anda sendiri menggunakan produk Shaklee, anda akan memahami betapa besarnya potensi perniagaan Shaklee. Lebih-lebih lagi anda akan merasai Shaklee Effect hasil dari menngunakannya sendiri . So jadikanlah diri anda sebagai testimoni terbaik! Kita bukan semata-mata menjual malah kita juga mengamalkannya.


KONGSI

Apabila anda merasai kelebihan menggunakan sendiri produk Shaklee maka kongsikan kepada umum. Prospek anda ingin tahu apakah yang membuat anda tertarik dengan Shaklee dan bagaimana ia telah merubah hidup anda, jadi just share berdasarkan pengalaman peribadi anda sendiri .
Nampak simple kan tetapi ini adalah perkara penting yang perlu anda lakukan untuk mengembangkan perniagaan anda.


MEMBINA

TAJA atau sponsor para pelanggan ataupun sesiapa sahaja di dalam perniagaan anda dan KEMBANGKAN perniagaan anda dengan mengajar yang lain di dalam pasukan anda untuk berkongsi di samping menaja. Jangan risau kumpulan sokongan akan membantu anda dari Zero to Hero.


Seperti mana yang saya nyatakan di atas, di Shaklee anda membina perniagaan untuk diri anda sendiri, tetapi sebenarnya anda tidak bersendirian. Syarikat, penaja dan pemimpin perniagaan akan memimpin dan menyokong anda untuk mencapai kejayaan. Tetapi ingat ianya adalah perniagaan anda sendiri, jadi sama ada kecil atau besar berjaya atau tidak ianya bergantung pada diri anda sendiri.


Apakah yang menjadikan model Pemasaran Sosial berjaya?


Kami menggelarnya “Kuasa Duplikasi”. Pernah tak menonton iklan makana segera kemudian kita sendiri mencubanya, dan selepas tu , kita akan kongsikan dengan rakan-rakan kan?  Sama juga konsepnya dalam mempromosikan Shaklee.

Apabila anda menaja  pengguna atau pembeli produk dan rakan kongsi perniagaan yang baru, berdasarkan kepercayaan dengan saranan dan pengalaman anda, mereka akan berkongsi dengan  bercerita dengan orang lain pula tentang Shaklee dan secara tak langsung kumpulan anda mula berkembang.

Anda pula membantu mereka belajar cara untuk berkongsi tentang Shaklee dengan orang-orang yang mereka kenali dan temui, dan bagaimana untuk membina pasukan. Dan, dalam masa pasukan mereka berkembang, pasukan anda turut sama berkembang! Lebih ramai yang berkongsi, menaja dan berkembang, lebih berjayalah setiap individu itu jadinya.

Inilah pentingnya mencari penaja dan mentor yang betul supaya anda boleh di bimbing dan tidak di biarkan seorang diri.


Ini adalah serba sedikit mengenai Bagaimana Perniagaan Shaklee Berfungsi . Banyak lagi cara dan perkara menarik yang perlu anda tahu. Dunia sekarang semakin maju, tapi majukah kita. Sampai bila kita nak berada di zon selesa atau comfort zone.




Keluar dari kepompong dan buktikan anda juga mampu berjaya dan mendapat pendapatan lumayan samada 3 angka, 4 angka atau 5 angka? Anda sahaja yang akan menentukan sejauh mana perniagaan anda boleh maju bersama Shaklee. Mereka telah berjaya , kita juga pasti berjaya.



Jika anda ada apa-apa pertanyaan atau berminat untuk order boleh whats app saya


LIZA 012 3645895

http://www.wasap.my/60123645895


Shaklee ID : 1246697

Kasmaliza Othman

FB : Kasmaliza Othman

IG : LoveMrVitamin



ATAU

Anda terus boleh order online melalui website Shaklee


Daftar Ahli Satu Kelebihan


Dapatkan produk SHAKLEE berserta diskaun 15-20% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang.


Anda juga boleh mendaftar secara terus dengan SHAKLEE dengan klik icon di bawah



http://www.shaklee.com.my/?joinnow=1246697



Disclaimer:* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment