Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Semulajadi

Kecantikan amat sinonim dengan kaum wanita. Jerawat dan parut bagaikan musuh utama mereka.

Pening memikirkan masalah jerawat yang tak segan silu subur tumbuh di bahagian wajah wanita, bertambah lagi satu masalah parut yang menghantui wanita.
Ramai golongan wanita yang mula sedar dengan kepentingan mencari produk yang berkualiti dan selamat dari menggunakan produk timbang kilo yang boleh didapati secara meluas di online khususnya. Jadi hari ini saya akan kongsikan Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Semulajadi.




Selepas kulit bersih dari jerawat langkah seterusnya anda harus memulihkan dan merawat parut bekas jerawat pula. Lebih memudaratkan kerana ia akan bersifat kekal tanpa sebarang rawatan.

Petua Merawat Parut Jerawat


Terdapat beberapa petua untuk merawat parut jerawat. Antaranya adalah :-


1.Aloe Vera




Aloe vera merupakan sumber vitamin yang amat bagus untuk melembapkan kulit serta memperbaiki strukturnya.

Aloe vera juga tidak mengandungi bahan alergenik yang mampu memudaratkan kulit.



2.Timun


Timun kaya dengan khasiat vitamin A, vitamin C, dan magnesium. Kombinasi ini sangat sesuai untuk melembapkan dan berkesan menghilangkan kesan jerawat yang hitam, berlubang, atau timbul pada permukaan kulit.



3.Bedak Sejuk+Asam jawa




Ambil sedikit asam jawa. Kemudian, tambah sedikit air kosong jangan terlalu cair atau terlalu pekat.

Campurkan bedak sejuk sekali dengan pes asam jawa tadi tu.. sapukan pada bahagian muka yang ada parut jerawat.



4.Tomato atau Avocado




Boleh pilih samada tomato atau avocado.



Cara penyediaan kedua2nya sama sahaja.Kisar atau hancurkan tomato/avocado untuk dijadikan pes. Sapukan pes ini pada wajah selama 15-20 minit. Bilaskan hingga bersih.


Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Semulajadi Dengan Shaklee


VITA C SUSTAINED RELEASE




Vita C mengandungi Bioflavanoids iaitu tumbuhan yang banyak nutrient dengan kuasa antioksidan yang sangat hebat. Gabungan bioflavanoids dengan vitamin C menjadikannya lebih berkesan, efektif dan efisien.

Vitamin C berfungsi mengekalkan tona kulit. Vitamin C adalah salah satu vitamin antioksida yang melindungi kulit daripada penuaan. Kekurangan vitamin C boleh menyebabkan kedut dan perubahan warna kulit.

Ia juga membantu menghasilkan kolagen pada kulit dan mengekalkan ketegangan kulit agar tidak berkedut dan sentiasa awet muda.



VITAMIN E






Vitamin E dapat membantu menghilangkan parut, serta bertindak sebagai anti oksidan serta melindungi kulit dari infeksi luaran. Ia  membantu untuk menjadikan kulit lebih cerah sekata dan mengurangkan parut-parut di kulit

Pengambilan secara konsisten membantu menghilangkan jerawat, jerawat bernanah, radang kulit dan kulit bermasalah.

Kandungan minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E, membantu menyeimbangkan kadar sebum kulit wajah anda. Dengan itu ia amat efektif memberikan kulit wajah anda nampak lembut dan lembab.

Vitamin E  dapat membantu melindungi kulit dan mencerahkan kulit yang berjeragat serta parut di wajah kesan dari jerawat.

Vitamin E membantu dalam menghalang radikal bebas dari merosakkan sel kulit. Radikal bebas boleh mempercepatkan proses penuaan akibatnya kulit cepat  kedut, cepat kusam dan tidak  sekata.


ESP




Merupakan sumber protin bagus untuk pembentukan organ menghasilkan sel-sel baru bagi kulit , Ia juga dapat membantu  membekalkan tenaga berpanjangan dan mengelakkan badan dari letih dan lesu, mengatasi masalah gastrik, mencantikkan kulit dan mencerahkan kulit yang tidak sekata dan memperbaiki pigmentasi dan jeragat.

ESP juga dapat merawat kulit kerana sel kulit akan mati dalam masa 21 hari. Jika sel kulit itu tidak diganti maka perkara itulah yang menyebabkan kulit menjadi kusam dan tidak bermaya menyebabkan ia  menjadi bertompok2 dan tidak sekata.

Jom baca :-


Tahukah anda tanpa penjagaan dan rawatan yang betul, kulit berjerawat boleh menjadi sesuatu yang serius sehingga menyebabkan keradangan dan seterusnya menyebabkan parut kekal.



TESTIMONI










Jika anda berminat untuk order boleh whats app saya LIZA 012 3645895



ATAU

Anda terus boleh order online melalui website Shaklee




Shaklee ID : 1246697
Kasmaliza Othman
FB : Kasmaliza Othman
IG : LoveMrVitamin



Daftar Ahli Satu Kelebihan


Dapatkan produk SHAKLEE berserta diskaun 15-20% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang.

Anda juga boleh mendaftar secara terus dengan SHAKLEE di icon di bawah






Disclaimer:* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment