Berniaga Online Dari Rumah Jana Pendapatan Lumayan

Semakin maju negara kita membangun semakin kos sara hidup semakin meningkat dari pelbagai aspek. Bagi anda yang bekerja terpaksa menanggung yuran taska /pengasuh yang semakin meningkat sehingga mencecah RM500 bagi seorang bayi seiring dengan kemajuan teknologi.

Di sebabkan itulah ramai yang mula dan sedar untuk mencari kerja sampingan bagi mendapat pendapatan tambahan dan ada juga yang cuba berjinak-jinak dengan perniagaan. Namun kenapa memilih berniaga yang memerlukan modal yang besar yang belum tentu menjanjikan keuntungan, sedangkan ada bisnes yang tidak perlu menggunakan modal atau dengan modal serendah RM80 sahaja yang pasti menjanjikan pulangan keuntungan kepada anda.




Bagaimana cara memilih bisnes online dari rumah untuk jana pendapatan lumayan?


Antara tips bagi memulakan perniagaan online dengan mudah.

Platform






Tentukan produk / perkhidmatan yang anda ingin jual. Pastikan pilih platform yang betul kerana jika tersalah pilih pasti anda akan berdepan dengan risiko kerugian yang mungkin gagal memulangkan modal anda.

Pilih channel pemasaran yang percuma seperti :

Facebook
Instagram
Blog
Dan lain-lain lagi...

Saya yakin setiap orang pasti berkemahiran untuk melayari mana-mana laman web atau laman sosial. Rugi betul rasanya kalo hanya leka melayari laman media sosial tetapi tidak menggunakannya sebagai sumber pendapatan.

Adakah anda teringin dan jadi usahawan yang menggunakan internet dan media sosial sebagai platform perniagaan? Ramai orang dah berniaga di ruang laman sosial seperti Facebook, Instagram dan Whatssap.



Modal yang rendah





Dalam hal ini, anda harus bijak di dalam memulakan perniagaan. Jangan sesekali buat pinjaman bank mahupun pinjaman Ah Long sebagai modal permulaan perniagaan anda. Bimbang nanti kesudahannya nanti bisnes kemana anda kemana?

Hati-hati ye dengan pelaburan yang menjanjikan keuntungan lumayan dalam tempoh yang singkat. Pasti ada udang di sebalik batu.

Jika anda tidak memerlukan premis atau menggajikan pekerja anda tidak perlukan modal yang besar.
Apa yang penting anda perlu mengukuhkan laman Fan Page, Facebook, intagram dan blog anda.


Jom Bina Pendapatan Lumayan Dengan Shaklee

Antara kelebihan bisnes Shaklee adalah seperti :-

Modal Tak Sampai RM100

Langkah pertama memulakan bisnes anda cuma perlu bayar yuran keahlian sebanyak RM68.90 saja.
Untuk kos pos, cuma perlu tambah RM10.60 bagi Semenanjung dan RM21.20 bagi Sabah & Sarawak.

Tetapi anda layak untuk mendapat keahlian percuma dengan membeli produk Shaklee sebanyak 200UV iaitu lebih kurang RM800. Banyak ke RM800? Ala apa susah..anda dah boleh kumpul order daripada kawan-kawan adik beradik ataupun sedara mara... Cukup RM800 boleh submit keahlian dan order atas nama sendiri.

Contoh paling mudah untuk anda dapatkan keahlian PERCUMA.

Beli VIVIX 2 BOTOL = 224
atau
Beli ESP 6 tong = 222uv
Atau
Beli VITA E 6 botol = 216uv
Atau
Beli VITA E 3botol & VITA C 5botol = 218

Anda dapat untung runcit dan dapat pula bonus dari Shaklee.Best kan?



Mudah




Paling mudah untuk anda fokus menggunakan platform online ..sambil baring menyusukan anak pun bisnes berjalan..best kan?

Apa yang penting asalkan ada smart phone atau laptop dan talian internet sudah cukup membuat anda bersedia utnuk memulakan bisnes ini.

Sambil masak di dapur pun bisnes berjalan tau..Jikalau anda masih bekerja dan inginkan pendapatan tambahan juga sangat sesuai, kerana semuanya berjalan secara online sahaja..apa sahaja post atau sharing di FB atau IG boleh di jadualkan / schedule.


Flexible





Anda tentukan sendiri bagaimana anda ingin menjalankan bisnes anda melalui mana-mana platform

Kalau fokus kepada online marketing, anda boleh guna platform medium sosial seperti Facebook, Instagram, blog dan sebagainya. Daripada anda scroll Fb & IG yang mungkin menghabiskan duit anda kerana terpengaruh dengan pelbagai SALE di media social, baik anda mulakan bisnes Shaklee ni..takde luak apa2 pun malah dapat bonus dari Shaklee lagi , itu belum kira untung runcit tu..hi..hi

Kalau anda seorang yang peramah dan ada bakat bercakap atau selalu jumpa orang anda boleh menggunakan cara offline..ada orang lebih suka cara ini. Terpulang pada anda..anda harus meneliti di mana kekuatan anda.

Kalau hanya ingin tumpukan pada online sahaja tanpa perlu keluar untuk COD produk kpd customer..apabila customer buat bayaran pada anda , anda boleh terus order barang yang customer kehendaki melalui website shaklee2u ,dan shaklee akan terus membuat pengeposan kepada penerima.Senang kan? 1 sen pun anda tak keluarkan, lebih kurang macam dropship dan yang paling best anda terus dapat untung runcit disitu.


Contoh:

Harga runcit : ESP RM172 termasuk pos
Harga ahli : ESP RM142 termasuk pos

Pengiraan :-

RM172 - RM142 = RM30 (untung runcit)
Jika anda jual 5 tong ESP = 5 tong x RM30 = RM150

Kiraan UV (point) ESP = 36 uv
5 tong ESP = 5x36 =180 uv
Bonus anda dapat = 180x3.1x5% = RM28

Anda dapat = RM150 + RM28 = RM178

Tanpa keluarkan modal dan sambil baring-baring di tilam empuk anda , anda boleh dapat pendapatan tambahan..




                           Table pengiraan bonus


Itu baru sikit ye bayangkan kalau UV anda 1200 atau pun 3000 uv , silap2 bonus+untung runcit melebihi gaji anda bekerja sekarang...



Selesa





Walaupun kita akan busy mengejar sale dan membuat promosi..dengan bisnes online Shaklee anda masih boleh lepak di rumah. Hantar dan ambik anak dari sekolah. Anak-anak pula membesar depan mata. Masih boleh duduk berehat walaupun tangan dan fikiran sibuk bekerja.

‘Mudah’ sangat bisnes Shaklee ni sebenarnya kan? Tinggal nak usaha atau tidak saja.


Kumpulan Bimbingan dan Bermentor





Anda jangan risau ye, kami berada di bawah didikan Celikvitamin Group (antara blog ranking di google) . Setiap hari pasti akan menyediakan kelas produk dan macam-macam lagi. Mentor akan guide anda , terpulang pada anda bagaimana hendak melaksanakannya.


Shaklee juga sentiasa mengadakan Free Talk yang anda boleh sertai bagi menambahkan imu dalam bisnes Shaklee.


Cash, Car Dan Conference Reward Yang Berbaloi-Baloi






Saya tahu anda pasti akan membandingkan pendapatan yang ditawarkan Shaklee dengan pendapatan yang ditawarkan bisnes lain. Masing-masing ada kelebihan yang tersendiri. Tapi apa yang ditawarkan Shaklee sangat lah menguntungkan dan paling menarik. Kenapa?

Shaklee ada menyediakan cash reward yang banyak daripada segi untung runcit, bonus bulanan dan insentif. Untuk Car Bonus, Shaklee akan bagi cash dan terpulang kepada kita samada nak gunakan cash tu membeli kereta ,membayar duit pinjaman rumah atau anda nak simpan sahaja cash tersebut pun tiada masalah. Shaklee cuma akan reward anda dengan Car Bonus anda 'enjoy' cara anda..:-)

Untuk conference pula, ini sebenarnya 5 star holiday trip yang Shaklee sediakan khusus untuk menghargai penat lelah dan celebrate pencapaian setiap pengedar. Fully sponsored tau siap duit poket dan bagasi. Tinggal perlu pack baju sendiri dan bawak badan saja.



Risiko yang rendah atau 0% risiko




Eh bisnes Shaklee pun ada risiko ke? Ini hanya kepada pengedar yang ingin menyimpan stok sendiri bagi memudahkan urusan COD (cash on delivery) . Contohnya macam group kami (Celikvitamin Group) kami ada group whats ap khas untuk COD sahaja.

Means pengedar atau pun Master (ranking tertinggi dalam Shaklee) kami sendiri akan update seandainya ada pembeli yang inginkan produk secara COD so mana-mana SID yang ada stok so dia la akan dapat COD kepada pembeli tersebut..haaa...Nampak tak? Orang yang akan cari kita sendiri tau..kita tak perlu susah-susah nak cari orang.


Risiko yang rendah bermakna meminimumkan kerugian. Di dalam hal penyimpanan stok sendiri anda perlu mengenal pasti potensi produk yang ingin dijual.

Sekiranya produk anda adalah dari jenis yang tidak tahan lama, anda perlu merancang jumlah kuantiti pembelian stok agar tiada stok yang disimpan terlalu lama kerana dikhuatiri ianya mudah rosak.
Anda juga perlu kerap mengadakan promosi dari masa ke semasa agar perjalanan jualan produk anda meningkat dan konsisten.




Jika stok yang disimpan sentiasa berkurang dan memerlukan anda menambah stok , bermakna permintaan terhadap produk anda meningkat dan anda berjaya merendahkan risiko perniagaan anda.


Jom lihat video di bawah ni, mereka antara SID yang berjaya tau. Mereka ni bukanla calang-calang orang ye , ada yang memegang PHD lagi, tidak kurang latar belakang pekerjaan mereka semuanya hebat-hebat. Ada juga memang pada asalnya adalah surirumah sepenuh masa , dan sekarang masih surirumah tetapi surirumah bergaji 4-5 angka sebulan.

 



Menarikkan? Ini baru sedikit tau, banyak lagi teknik 'halimunan' yang boleh anda pelajari dari team kami. Jom sertai group kami yang awesome ni.. InsyaAllah anda pasti boleh.


Jika anda berminat untuk join boleh whats app saya LIZA 012 3645895


www.wasap.my/60123645895

Shaklee ID : 1246697
Kasmaliza Othman
FB : Kasmaliza Othman
IG : LoveMrVitamin



Daftar Ahli Satu Kelebihan


Dapatkan produk SHAKLEE berserta diskaun 15-20% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang.

Anda juga boleh mendaftar secara terus dengan SHAKLEE di icon di bawah


http://www.shaklee.com.my/?joinnow=1246697


Disclaimer:* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment